SAGIS

Våran lilla "Sagis" som Henry kallar henne.
Gillar verklign dom söta tofflorna hon har på sin fötter enkla & ta av & på & är bara så söta;)!.
Hon börjar verkligen bli en liten människa
& det bästa hon vet är när storebror kommer hem från förskolan.
Då hon har någon som underhåller henne nästan hela tiden. 
Så mysigt att se hur glad hon kan bli av sin bror!
Kategori: FAMILJEN, Saga; Taggar: balloon copenhagen, barnkläder, milaandmoccs;
Anonym:

Hej Ida!
Du är så duktig och har en grym blogg, verkar vara en härlig person med mycket bra inspo!
Jag skulle vilja veta hur du mådde de första veckorna av dina graviditeter? Jag är själv gravid i v 7 och är så orolig hela tiden. Har lite ömmande bröst, mensvärk lite trötthet och lite illamående ibland. Men oftast är det helt overkligt att jag bär på något. Har du några bra tips? Hade du några symptom? Hade varit så glad för svar! Med vänlig hälsning, Linnea

Ida Berglund:

Hej Linnea:)
& stort grattis till det fantastiska som du bär i din mage!
Jag hade en massa olika symptom med Henry (våran första) & jag känner väl igen symptomen som du beskriver. Jag var väldigt nedstämd första 12 v med Henry, stark illamående, svårt att ta in att jag var gravid eftersom jag kände mig inte så glad, (vilket vände i v12 då var det som att man helt plötsligt fick energi igen & man kunde känna sig glad över det lilla som låg i magen). Var extremt trött, skulle lätt kunna sova dygnet runt kändes det som, men mitt tips till dig är att prata om det du känner vara öppen med din partner & även berätta för barnmorskan hur du har det & berätta dina känslor så kan hon vägleda dig. Du kan även fråga barnmorskan om några bra gravidböcker kan vara skönt att läsa & förbereda sig i den mån man kan inför det nya. Men som sagt det är en helt overklig känsla att veta att man bär på ett barn svårt att ta in det.
Men bli inte stressad försök vara i känslan & vänd dig till människor som får dig trygg & gör att du mår bra, för det är huvudsaken, du är viktig:)
Lycka till med allt Linnea & det kommer gå fint:)
stor kram!

Anonym:

Tack för svaret! Jag har inte berättat för någon än då vi vill vänta lite så det är så
Skönt att kunna fråga någon som dig 😊 den molande värken.. Kändes det som mensvärk som kommer och går för dig? När började du ana mage? Jag inbillar mig säkert med magen känns redan svullen. Hur gjorde du med träning under tiden? Jag är så rädd för Att ta i och tänker att under denna tiden kanske promenader och styrka räcker. (Är annars en löptjej) tack igen för all inspo! Kram på dig!

Ida Berglund:

Ok det förstår jag. Molande värk absolut kändes typ som mensvärk kan jag minnas. & uppsvälld magen kan man också få ganska snabbt (typ som när man ska ha mens). Men den synliga magen tycket jag kom först i v 19-20 iallafall med första barnet, andra barnet får man mage tidigare i mitt fall blev så. Jag tränade som vanligt men lyssna på kroppen om något känns konstigt eller gör ont så ska man undvika det. Absolut promenader & styrka är perfekt så länge det finns ork & att det känns bra så kör på. Lycka till ;)!!!
Kram!

Kommentera inlägget här: