INREDNINGSTANKAR

 
Under denna tid i Danmark har man kunna samla på sig en massa fint till hemmet, vilket jag är glad för.
Dansk design gällande inredning & kläder men främs inredning tycker jag är helt fantastisk. Känns som att svenska hemmen sista åren verkligen har uppmärksammat den danska stilen, vilket känns kul. Om man ska generalisera (enligt mitt tycke;)) så har svenska hemmen lite mer ombonad/romantisk stil medans danskarna satsar på klassisk design oavsett pris men som håller sig i tiden & gärna mer avskalat. Så en mix av dessa två stilar blir en bra kombo i sommarhuset & vårat framtida hus.
 
Tänker mig dock att sommarhuset får vara lite mer ombonat med inslag av robust inredning blandat med små fina detaljer. Det jag också gillar med den danska designen (om man ser till det mesta som skapas) är att den är nytänkande/lekfull men ändå praktisk/klassisk fast med en liten twist. Så jag kommer definitivt fortsätta köpa danska inredningsmagasin där jag finner den mesta inspirationen & hos vänner man har varit & besökt här i Danmark;).
 
Det var lite av dagens inredningstankar.
 
Puss på er & ni får mer än gärna titta in imorn!
Kategori: Inredning Taggar: inredning ihemmet
Kommentera inlägget här: