STOLT MOR

 
 
 
(bild från i våras då Saga fortfarande låg i magen)
Måste bara skriva lite om våran älskade son & glädjespridare!.
Idag då vi satt & åt middag ställde Petter frågan om Henry skulle sova i sin egna säng i natt så som några i hans förskola gör, Henrys svar var: Ja Pappa det vill jag. Både jag & Petter blev chockade & nästan lite ställda, han har varit så himla noga med att somna med mig i våran säng, man kan säga att vi sovit fyra peroner i våran säng sista tiden. Men tror också att Henry har börjat tycka det är lite jobbigt då Saga vaknar runt 5 - 6 tiden & pratar på för fullt med sin höga stämma.
 
Har kommit fram till att inget går att pressa fram, barn kommer att vara mogna när dom själva är det (om ni förstår) vilket jag tycker är fantatsikt. Fattar inte denna stress om att barn ska vara så himla självständiga i tidiga åldrar, vissa är det & vissa inte men tycker inte att det finns några rätt & fel. Om jag blickar tillbaka på min barndom har jag minne av att jag kunde gå över & lägga mig i min mamma & pappas säng i ganska hög ålder, var iallafall äldre än 3 år. Sedan är vi olika med sömnrutiner också vissa tycker det är mysigt med barnen i sängen (som jag) & vissa inte då blir det dock mer påtagligt. Så nu sussar han gott i sin säg efter att ha läst en saga (med Petter) om pirater;). Får se om han vaknar i natt & kommer över till oss vilket känns lite väntat, men att han börjar med att somna in i sin säng är super tycker vi!
 
Natti
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: